58 yorum 3. sayfa

Re: doğallık ve yapaylık

[quote="blacklight"]yukarıdaki yazılarda da açılandığı gibi meyvelerdeki alkoller yapay olarak enjekte edilmiyor Allah tarafından insan vücudununu ihtiyacı nispetinde vardır

bilginize ...[/quote]

bu konularin bir tartisma konusu haline getirilmesi dogru degil. Ilmi olarak birseyler yaziliyor ciziliyor. Kim neye göre amel etmek ister ya da eder ayri mevzu?

ilim sahibi ehliyet sahibi biri gerekli arastirmayi yapip yaziyor. Diger taraftan bir baskasi farkli seyler yazip ciziyor.

Katilan alkolun cinsi nedir? hangi alkoldur? neyin nesidir? marketten alinan viski votka raki midir? nedir?

elmanin armutun icindeki nedir?

Bugun alkollu gazoz icmeyin diyen kesim ayni zamanda ehli kitabin kestigi eti yiyin yabanci marketlerden alinan tavuklar yenebilir vs. gibi ilginc fetvalar da verebiliyor. Ya da sigara haram degildir gibi bir fetvayi verebiliyor. hatta mübah oldugunu bile iddia edebiliyorlar.

benim kanaatimce bunlari fazla uzatmamak gerekiyor. Kardesim benim degerlerime göre bu böyle. Sen nasil uyarsin o sana kalmistir. Bir noktada susmakta gerekiyor.

tartisilarak cözülecek mevzu degildir bunlar. Gerekcesi malum herkes bu fetvayi duydugu kuruma inaniyor güveniyor. Kendisine göre fetvasini duydugu yer dogru. Ve ona uyuyor. Seyhi hocasi sigara mübah dedi ise ona göre mübah. gazozda alkol var icmeyin dedi ise alkollüdür.

gerisimi bosverin gidin...

bilgi yok birikim yok deneyim yok. hocam böyle dedi ise böyledir ya Allah bismillah.. Hatta ben sadece kuran ve sünneti dinlerim diyenler bile hocasi öyle dedigi icin öyle demiyor mu bu memlekette :wink: Yoksa anasinin karninda böyle akil ettigi icin mi böyle dilleniyor dersin?

Sahsen cola icmenizi tavsiye etmeyiz icinde katki maddeleri mevcut diye duydum yillar önce.. bende böyle bilirim. hic icmeyenlerimizde var. Boykot boyutunda icmeyenlerimizde var. Simdi alkol mevzusu acildi. icip icmemek ayri mevzu fetvai mevzular ayri konu.

ben bu mevzularin cahiliyim. her konusanin da alimi oldugunu sanmiyorum. Öncelikle herkes kendi alaninda kendi vazifesini yapmali. Gümbür cemaat fetva ehli kesilmek haddimize degil..

selam sevgi ve dua ile

10.08.2007 - vefali

doğallık ve yapaylık

yukarıdaki yazılarda da açılandığı gibi meyvelerdeki alkoller yapay olarak enjekte edilmiyor Allah tarafından insan vücudununu ihtiyacı nispetinde vardır

bilginize ...

10.08.2007 - blacklight

dikkat! gazozlarda alkol var

[quote]birkere bu konuyu bu saçmalıklarla eş tuttuğunuz için teessüf ederim. [/quote]

Bir tuttugum nokta siz degil medyada cikan haberler ve haberlerin sekli idi. Yani medyanin bunu kullanma tarzi idi. Yanlis anlasildi isem özür dilerim.

Medya icin hic bir zaman islami boyuttaki bunun cevabi önemli olmamistir. Önemli olan gündem olusturmak tartismalar yaptirtmak ve reyting kazanmaktir. Onlar bunu her zaman yaptilar yapiyorlar.

[size=18px]Yedigimiz meyvalarida tübitak'a yollasak onlardanda belli oranlarda alkol cikacaktir. Peki onlarin hükmü ne olacak? [/size]

Selam sevgi ve dua ile

10.08.2007 - vefali

cvp

Tavuk kurban edilir mi edilmez mi?
Cinsel iliskiye girilerek oruc acilir mi acilmaz mi?
Domuz kilindan fircalarin durumu nedir? :shock:

birkere bu konuyu bu saçmalıklarla eş tuttuğunuz için teessüf ederim.
ikincisi benimki sadece kuru bir iddia değildir ispat ve delilleri sunulmuştur.
üçüncüsü amacım kimseyi dinden soğutmak değil...
dördüncüsü ben takım tutar gibi cemaat tutmuyorum..
beşincisi kaçmıyorum her daim burdayım...
altıncısı yedincisi vs. vs. vs.

sonuncusu yazınız bir "kaynak" niteliğ taşımıyor..

sevgi(!) ve dua ile...

09.08.2007 - blacklight

dikkat! gazozlarda alkol var

[size=18px]Tavuk kurban edilir mi edilmez mi?[/size]
Cinsel iliskiye girilerek oruc acilir mi acilmaz mi?
Domuz kilindan fircalarin durumu nedir?

ve simdi biraz daha karmasik soru

Gazoz da alkol var ne yapcaz?

Gazozda alkol varmis feryadini heryerden duyarizda bunun fetvasini ya da yukaridaki arkadaslarin belirttigi gibi hangi ürünlerde ne kadar alkol bulunur bunlarin bilgileri verilmez?

Yolculuktan dönerken cantamda erik bulunuyordu. 12 saat poset icinde durunca eksimis ve sarap gibi olmus. Agzima alip yemek istedigimde tadi cok eksi belki artik sarap olmustu.. belki alkol testine soksak yüzde kac cikardi mechul.. Belki alkol var diye feryad ettiginiz gazoz yaninda masum kalirdi. Hali ile yiyemedim.

Siz falancacilar faize bile baslamak bir kacis noktasi olmamali. Bir konuda yenilen pehlivanin baska bir konuya atlamasi gibi olmus. Sahsen gazozla alakali haber ciktiginda uzun süre icmedim. isin aslini ögrenmek ve ona göre hareket etmek gerektigine kanat getirdim..


Cogunlukla kimya ilminden yoksun halka psikolijik baski yapilabilecek muhtesem silah gibi duruyor. Heleki yetkisiz ve ilmi yetersiz bir kitlenin de bulunmasi tam bir halk icinde gizli bunalima yol acacaktir..

- O ha yani simdi gazozdami icemiyecegiz.
- bu dincilerde ne yapacagini sasirdi
- bu haram su haram ne lan bu
vs. vs. vs.

yüzlerce tepki ya da münafik kitlenin eline verilmis silah olarak duruyor.

Cözüm üretmek yerine sikayet var.. Gazozdaki alkolün hükmü nedir bunlar direk anlatilmak yerine kafa karistirici akillara soru isaretleri koyucu tamamen psikolojik harbe yönelik ifade ve tarzlar..

Sonrasida var ilmi ve islami kaynaklardan fetvalar verilince siz falancacilar oluyor. Tipki ne gibi biliyor musunuz? Imam Gazali'nin sebatayci denmesi gibi.. kendisinden 700 sene sonra yasayacak birine imam gazali nasil tabi olabilirse kendilerinden yüzyillarca önce verilmis fetvalari paylasan kisilerin paylastigi bu fetvalari verenler nasil sucu bucu olabiliyor vesselam..


blacklight bu konuda ne düsünüyorsunuz bilemiyoruz. ancak arkadaslarimiz süpheli deyip uzak durma halini de özellikle de belirtmisler.


[size=20px]Paylasimlariniz icin tesekkür ederiz. Bu mevzuda arama yapanlar icin kaynak olacaktir insaallah.[/size]

selam sevgi ve dua ile

09.08.2007 - vefali

cvp

“Fetva vermekte en cür’etli olanınız, ateşe düşmekte en cür’etli olanınızdır.” Darimi

09.08.2007 - blacklight

dikkat! gazozlarda alkol var

Gazozla alkolla pek alakası yok ama, kafama takılan bir mevzu var. öğrenmek için soruyorum.

Malumunuz, kan necistir, idrar necistir. üzerimize bulaşsa temizlemek zorundayız. yani elimize kan değse onu yıkarız. Peki kıymayı, eti pişirmeden önce yıkıyor muyuz? Gerekmez mi? içinden kan geçmiş her tarafına değmiş . Kan bu , hakiki necaset değil mi? Ama yıkanması gerekse her halde duyardık. Buzluktan kıymayı çıkarın bir kapta bekletin. dibinde kan birikiyor bir kısmı eriyen buz da olsa kan var içinde.

Yorum yapmadan teknik(fıkhi) bilgi yapmanızı rica ederim. Allah razı olsun.

08.08.2007 - vatandas1

dikkat! gazozlarda alkol var

[b]H. Karaman[/b]'ın fetvası bizi ilgilendirmediği gibi referansımız da değil. Belirtildiği üzere itibar ettiğimiz kişi değildir. Burası ayrı konu.

Bahsi geçen mevzuya gelince, daha öncesinde nakillerimizi belirttik. Dahası sizlere kalmış. Yazıları baştan sona okuyup değerlendirmesini yapanlar belli bir noktada karar vereceklerdir.

Selam ve sevgiler...

07.08.2007 - ankebut-57

dikkat! gazozlarda alkol var

hayrettin karamanin fetvasina ben kendi adima ifade edeyim , itibar etmiyorum...
siz düsüncenizi veya itibar ettiginiz fetvalari bizde kendi itibar ettigimiz fetvalari yayinladik gerisi kisilerin kalbine danisip kendilerine bir yol haritasi cikarmasina kaliyor... 8-)

07.08.2007 - alaattin

en son

en son gönderdiğim yazı artık nefislerinizi birazcık da olsa mukni kılar sanıyorum...

07.08.2007 - blacklight

özür

tamam hatamı kabul ediyorum tartışmaya devam edelim...

07.08.2007 - blacklight

varan 4...

(siyahnur.com' dan alınmıştır)



Gazozlarda alkol olmasından şüpheleniliyordu. Tüketiciler Birliği araştırma yaptı ve şüphe kesinlik kazandı.. Gazozlarda da alkol vardı.. Fakat sonraki günlerde hayret verici bir şekilde Hayrettin Karaman gazozlara fetva verdi. İşte Hayrettin Karaman'a ve fetva vermeye çalıştığı mevzuu hakkında İdris Ferid'in bir araştırma yazısı..

--------------------------------------------------------------------------------
Sayın Hayrettin Karaman’a cevap:
“Fetva vermekte en cür’etli olanınız, ateşe düşmekte en cür’etli olanınızdır.” Darimi

Öteden beri alkolsüz olarak bildiğimiz gazozlar hakkında Tüketiciler Birliği’nin TÜBİTAK’a yaptırdığı analizde, tüm gazozlarda binde üzerinden farklı oranlarda alkol çıktı.



Bu konuda tartışmalar başladı, en önemlisi gazoz satışlarında azalmalar oldu. Sayın prof Hayrettin Karaman’ın Yeni Şafakta yazdığı makaleleri bu gazozlarda alkol olsa bile içilmelerinde hiçbir mahzur olmadığını onaylar mahiyette idi.

Kanaatimizce sayın Karaman’ın vermiş olduğu fetva araştırılmadan acele verilmiş bir fetva niteliğindedir. Burada bu fetvanın niçin araştırılmadan ve acele verilmiş olduğuna dair bazı düşünceleri ele alacağız.

Alkolun necisliği:

Bilindiği gibi içki (alkol) tedrici olarak kaldırılmış, nihai olarak Maide suresinin şu ayetiyle yasaklanmıştır “Ey iman edenler! Şarap, kumar, dikili taşlar (putlar) ve fal okları, ancak şeytan işi birer pisliktir; ondan kaçının ki felaha eresiniz.” Maide: 90

Bu ayette dikkat edilirse içki (rics) pislik olarak nitelendirilmiştir. İslam alimleri bu ayetten yola çıkarak içkinin “sidik ve kan gibi necaseti galiza” olduğuna hükmetmişlerdir. Azı da çoğu da haram kılınmıştır. Şarabın haramlığını inkar eden kafir olur. (Fetavayı Hindiye.c.12.s.279)

Suya Karıştırılan Alkol:

Sayın Hayrettin Karaman 20 Ekim 2006 Cuma tarihli yazısında şöyle diyordu:

15 Eylül'deki yazımda, fıkhın muteber kaynaklarından şu bilgileri nakletmiştim: Necis olan veya yenmesi, içilmesi haram kılınan bir nesnenin azı da, çoğu da yenmez ve içilmez, ama bu nesne, temiz olan bir başka nesneye karışır, karıştırılırsa, keza yanma vb. şeklinde değişime uğrarsa hüküm değişir; yani o nesne haram ve necis (dince pis) olmaktan çıkar."

Gerçi sayın Karaman bu yazının devamında suları “az su” ve “çok su” olarak iki kısma ayırmıştır, fakat yüzeysel bir bakış açısıyla bakıldığında “pis olan alkol, temiz su ile karıştırılırsa haram olmaktan çıkar” tarzında da anlaşılabilecek niteliktedir. (Bilhassa “Bir sıvının içine alkol karışınca hemen "bu sıvı haramdır" denemez” cümlesi böyle bir intibaı verecek cinstendir.) Bu yüzden bu konuya açıklık getirilmesi gerekiyor.

Pis olan alkol temiz su ile karıştığında haram olmaktan çıkmaz. Bu hususta Sayın Karaman’ın kaynak olarak gösterdiği İbn Abidin’in “Şürb Haddi” bölümünde şöyle deniliyor:

“Eğer (şarap) suyla karıştırılır ve şarap çok olursa (onu içene) had tatbik edilir. Eğer su çoksa had tatbik edilmez ancak sarhoş olursa başka. (ولو خلط بالماء فإن كان مغلوبا حد وإن كان الماء غالبا لا يحد إلا إذا سكر)." İbn Abidin c.4.s.38.

Burada “su çok olursa had tatbik edilmez” ifadesi “o helaldir” manasına da gelmiyor. Haram olmaya yine haramdır.

Vehbe Zuhayli “İslam Fıkhı Ansiklopedisi” adıyla tercüme edilmiş kitabında şöyle diyor:

Şarap ile karıştırılmış suyun içilmesi ittifakla haramdır. Çünkü o suyun arasında şarap zerrecikleri vardır. Böyle içki içen kişi tazir edilir. Eğer şarap sudan daha fazla ise had vacip olur. Çünkü bu durumda şarabın ismi de manası da değişmeksizin kalmaktadır. (İslam Fıkhı Ansiklopedisi. Vehbe Zuhayli. c.4.s.345. Muğnil Muhtac ve Muğniden naklen)

Bir kimse su ile karışık şarap içse bakılır; eğer çoğu şarap ise had vurulur. Çoğu şarabın tat ve kokusu gidecek şekilde sudan ibaretse had uygulanmaz. Ancak şarap ile karışık suyu içmek içinde gerçek olarak şarap parçaları bulunduğundan haramdır. (İslam Fıkhı Ansiklopedisi. c.7.s.442)

Ömer Nasuhi Bilmen’de “Hukuku İslamiye Kamusu”nda aynı şeyleri zikreder. Şunları da ekler: “bu mesele eimmei hanefiye göredir. Sair müctehidlere göre ise [içkiyle karışık fakat suyun daha çok olduğu karışım içilirse] bu halde had lazım gelir. (c.3.s.252.) (Fetavayı hindiyede de mevzu aynıdır. bkz.c.4.s.55. Bu mevzuda içki haddiyle ilgili bütün fıkıh kitaplarına müracaat edilebilir.)

Sayın Karaman’ın Verdiği Fetvaya Gelince:

Prof. Hayrettin Karaman şöyle diyor:

Dince pis olan nesne az suya veya az sıvı maddeye karıştığı zaman su ve sıvı pis olur; içilmez ve onunla dînî temizlik yapılmaz. Çok suya pislik karıştığı zaman ise suyun rengi, tadı ve kokusundan biri, katışan pislik belli olacak şekilde değişmedikçe su pis olmaz. Çok su Hanefîlere göre yeri köşeli ise yüzeyi 10x10 arşın, yuvarlak ise 36 arşın, derinliği ise bir karışa yakın yerdeki sudur. Arşın yaklaşık iki karıştır. Şâfiîlere göre iki kulledir (büyücek küp), İmam Malik'e göre ise az su, içine düşen pisliğin rengi, tadı veya kokusu belli olan sudur, belli olmayan su ise çok sudur. Buradaki ölçülere göre çok sayılan suya mesela sidik veya şarap karışsa o su pis olmaz, onunla abdest alınır ve o su içilir (İbn Âbidîn, 1984 Kahraman Yayınları, C.I, s. 185,188).

Dinde hüküm yukarıda yazıldığı gibidir. Bir sıvının içine alkol karışınca hemen "bu sıvı haramdır" denemez, haram olmasına hükmetmek için yukarıda açıklanan şartların gerçekleşmesi gerekir. (Yeni Şafak, 20 Ekim 2006, Cuma)

Evvela çok suya necasetin karışması gayrı ihtiyari, kasıt olmaksızın karışan necasetle ilgilidir. İnsanların içtiği çok ve temiz suya para kazanmak için “kasten necaset katmak caizdir” diye dinde bir hüküm ve cevaz mevcut değildir. Mevzubahis olan gazoz meselesinde necaset olan içki kasten katılmaktadır ve bunda zarurette yoktur.

Saniyen gazoza katılan alkol, doğrudan suya karıştırılmıyor. Çünkü gazozda kullanılan alkol aslında esansın suda çözülmesi için katalizör olarak kullanılmaktadır. (Zaten bunu sayın Karaman’da söylüyor.) Alkol önce esansa karıştırılmakta bu yüzden esans necis olmaktadır. Ortalama 1,6 litre alkol, onun üçte bir oranında esansla karıştırılmakta, daha sonra bu karışım bir ton suya aktarılmaktadır. Esans kendisinden üç misli fazla alkolle birleşip necis olmakta ve dolayısıyla (Karaman’ın çok su diye tarif ettiği) suyun renk, tat ve kokusunu değiştirmektedir. Dolayısıyla sayın hocamızın (Çok suya pislik karıştığı zaman suyun rengi, tadı ve kokusundan biri, katışan pislik belli olacak şekilde değişmedikçe su pis olmaz) dediği durumun tam tersine, suyun renk, tat ve kokusu değiştiği için su bütünüyle necis duruma gelmektedir.

Salisen şarap sirkeye dönüştüğünde caiz olur. Çünkü istihale neticesinde onun aynı değişmiş ve temiz olmuştur. (انقلاب العين فإن كان في الخمر فلا خلاف في الطهارة Bahrı Raik. C.1.s.239. Darül marife. Beyrut). Halbuki gazozlara katılan alkol katalizör olarak kullanılmakta ve bir tepkimeye girmemektedir. Yani aynı değişmeyip olduğu gibi kalıyor. Sayın Karaman’ın (Karışma, yanma, pişme, kaynama vb. sebebiyle değişikliğe uğrayan pis nesne temiz olur, kullanılır, yenir ve içilir) sözü bu mevzuya uymuyor.

Hülasa; gazozların esansına katılan alkol esansı necis hale getirdiğinden, esansta suyun renk, tat ve kokusunu değiştirdiğinden ve su içindeki alkol tepkimeye girerek değişmediğinden bu günkü gazozlara cevaz verilemez. Ona “haram değildir” demek yanlıştır. Tam tersine “haramdır” demek doğrudur.

Gazoz üretenler –bilhassa Müslüman geçinenler- niçin mamullerinde alkol olmadığını söylüyorlar da, arkasından alkolü karıştırıyorlar? Bunun arkasında maddi menfaatten başka bir şey yok. Tüketiciler Birliğinin açıklaması şöyle: “Etil alkol, gazlı içecek üretiminde maliyeti düşük olması nedeniyle kullanılmaktadır. Etil alkol yerine aynı işlevi görmek üzere, örneğin propylen glycol maddesi kullanılması mümkündür. Ancak etil alkol yerine kullanılacak “ara çözücü” hangisi olursa olsun, üretim maliyeti artacaktır.”

Yani üreticiler helal bir madde kullanarak, bize şaibesiz gazoz içirebilecekken, çok para kazanmak için bize alkollü gazoz içiriyorlar. Halbuki helal madde kullandıkları zaman iflas edecek değiller. Belki biraz karları düşecek o kadar. Fakat çok paraya tama ederek bütün Müslümanları günaha sokmak her halde hakları değil. Bilhassa Müslüman görünerek bu işi yapanların biraz yüzleri kızarmalı ve bundan vazgeçmeleri gerekmez mi? Yoksa Müslüman görünmeleri yalnızca para kazanmaya mı endeksli?

Garip olan sayın Karaman’ın ihtiyaten de olsa gazoz üretiminde alkolden vazgeçip helal bir maddeyi kullanmalarını tavsiye etmesi gerekirken, tam aksi bir fetvayı vermesi. Bir internet sitesinde “Ülkerin imdadına Karaman hocanın fetvası yetişti” deniliyor. Acaba bu fetva karşılıklı görüşmeler sonucunda mı ortaya çıktı? Diye insanın aklına geliyor.


İDRİS FERİD

07.08.2007 - blacklight

dikkat! gazozlarda alkol var

Sözünüzün kime söylendiğinden ziyede kimleri ilgilindirdiği noktasında bilinçli olmanız gerekti-gerekir. Siz de takdir edersiniz ki burası [b]fıkhî[/b] bir mevzunun tartışıldığı platform. [b]İslam[/b]'â hizmet etme gayesi güden zümrelerin yaptıklarının yanlış lanse edileceği başlık değil.

Bilginizi rica ederim...

Selam ve sevgiler.

07.08.2007 - ankebut-57

varan 3...

Tüketiciler Birliği Kayseri Şube Başkanı Mahmut Şahin, Tarım ve Köyişleri Bakanlığı laboratuvarında yaptırdıkları analizde, bir firmaya ait kola içeceğinde etil alkol çıktığını iddia etti.
Bu arada Ekim ayında gazozda alkol tartışmaları yaşanırken, gazlı içecekler ve meyve sularında ölçülen etil alkolün, bu ürünlerin içeriğindeki meyve aromaları ve konsantrelerden geldiği, bakanlık tebliğinde belli miktara kadar izin olduğu belirtilmişti.
Şahin, düzenlediği basın toplantısında, Tüketiciler Birliği olarak yaptırdıkları analizlerde gazozlarda alkol olduğunu belirlediklerini, vatandaşın aklına takılan sorulara cevap olması için kolalarda da aynı çalışmayı yaptıklarını belirtti.
Türk Gıda Kodeksinin alkolsüz içecekler ile ilgili bölümünde, içecek içeriğinde alkol bulunabileceği şeklinde düzenleme olduğunu, bu çelişkinin ortaya çıkarılması için bu tür çalışmalar yaptıklarını ifade eden Şahin, Tarım ve Köyişleri Bakanlığı Kayseri İl Kontrol Laboratuvarında yaptırdıkları analizde, bir firmaya ait kola içeceğinin 200 mililitresinde 0.075 gram/litre etil alkol tespit edildiğini bildirdi.
Türk Gıda Kodeksine göre, gıda maddelerinin içeriğindeki maddelerin ambalaj üzerinde belirtilmesi zorunluluğu olduğunu kaydeden Şahin, şunları söyledi:
''Türk Gıda Kodeksi Yönetmeliği'nin Alkolsüz İçecekler Tebliği'nde, bu içeceklerde belli oranda alkol bulunabileceği belirtilmektedir. Bu bir çelişkidir. Ayrıca yasalarımıza göre gıda maddelerinin ambalajında içeriğinde bulunması gereken maddeler yazmalıdır. Yaptırdığımız analizde alkol tespit edildi. Ancak, ürünün ambalajında içeriğinde alkol olduğuna dair herhangi bir bilgi yok. Bu firma, yıllardır özüt adı altında içeriğini açıklamıyor ve bunu kimsenin öğrenemeyeceğini söyleyerek övünüyor. Devletler, içeriğini öğrenemediği maddeler içeren içeceğin satışına nasıl izin veriyor? Bunu da anlamak mümkün değil.''
Diğer kola markaları ve ambalajlı içecekler ile ilgili de benzer analizler yaptıracaklarını ifade eden Şahin, elde ettikleri sonuçları kamuoyu ile paylaşacaklarını belirtirken, tüketicilerin bilinçli olmalarını ve içeriğini bilmedikleri içecekleri tüketmemelerini istedi.

07.08.2007 - blacklight

varan 2....

Mısır’da İslam Dünyasının en etkin eğitim kurumlarından biri olan El Ezher, CocaCola ve Pepsi’nin haram olduğunu açıkladı. El Ezher üniversitesine bağlı Yüksek İslami İşler Meclisi, yaptıkları bir incelemenin ardından Coca Cola ve Pepsi’nin içilmemesi gerektiğini açıkladı. Her iki içeceğin içinde domuz etinden bazı maddelerin konulduğunu tespit ettiklerini açıklayan Meclis, Müslümanları Coca Cola ve Pepsi’yi içmemeye davet etti. Bu tür gazlı içeceklerin insanlar için zorunlu şeyler olmadığını belirten Meclis, zor durumlarda “Zarûretler haramı mübâh kılar” kaidesi gereğince domuz, içki ve ölü etinin dahi sadece ölünmeyecek kadar yenilmesine izin verildiğini açıkladı. Meclis, böyle bir zorunlu durum olmadığına göre Müslümanların bu tür ferahlatıcı içeceklerden uzak durmalarını önerdi. Ürdün'de geçen gün uzun zamandır yapılan araştırma sonucu yapılan açıklamada, Coca Cola ve Pepsi'nin domuz'dan yapılmış bazı katkı maddeleri içerdiği açıklanmıştı.

Coca Cola ve Pepsi geçtiğimiz hafta Hindistan’da içinde zehirli bulunduğu gerekçesiyle ülke çapında resmen yasaklanmıştı.


Wikipedia'da bile Coca-Cola'nın formülünde alkol olduğu belirtiliyor
Ingredients:
1 oz caffeine citrate
3 oz citric acid
1 fl oz extract vanilla
1 qt lime juice
2½ oz flavoring
30 lb (14 kg) sugar
4 fl oz fluid extract of coca (decocainized flavor essence of the coca leaf)
2½ gal water
Caramel sufficient
Flavoring:
80 Oil orange
40 Oil cinnamon
120 Oil lemon
20 Oil coriander
40 Oil nutmeg
40 Oil neroli
1 qt alcohol


İnsanların büyük çoğunluğu 'Hedonism'in kölesidir. Kendilerine lezzet veren şeye yönelirler ama ötesini düşünmek istemezler. Aksine, lezzet peşindeki bu hallerini savunmaya, kendilerini bu mevzuda haklı görmeye ve göstermeye çalışırlar.

07.08.2007 - blacklight

Konular