Amel imandan parça değildir

[size=18px][color=blue]Amel imandan parça değildir
Sual: Amel imandan parça mıdır, yani bir farzı yapmayan veya bir haramı işleyen kâfir olur mu?
CEVAP
Hayır, kâfir olmaz. Amel imandan bir parça olsaydı, her günah işleyen kâfir olurdu. Hiç müslüman kalmazdı.

Mutezile ile Vehhabiler ve diğer bazı bid’at fırkaları, (Amel, imandan parçadır) demişlerse de, amel, imanın parçası değildir. Küfrün zıddı iman, günahın zıddı ise ibadettir. İmanı bırakan kâfir olur, ibadeti terk eden günahkâr olur. Amelsiz iman makbuldür, imansız amel ise makbul değildir. Kadınların muayyen hallerinde olduğu gibi, namaz, oruç gibi ibadetleri bırakmak caiz ve gerekirken, imanı hiçbir zaman bırakmak caiz olmaz.

Yalnız iman ile Cennete girilirse de, yalnız amel ile Cennete girilmez. Amelsiz iman makbul, imansız amel ise makbul değildir. İmanı olmayanların yaptığı ibadetler, ahirette hiçbir işe yaramaz. İman başkasına hediye edilmez, fakat amelin sevabı, başkalarına hediye edilir. İman vasiyet edilmez, fakat kendi için amel yapılması vasiyet edilir. Ameli terk eden kâfir olmaz ise de, imanı terk eden hemen kâfir olur. Özrü olan kimseden amel affolur ise de, iman kimseden affolunmaz.

İmam-ı Gazali hazretleri buyuruyor ki:
Sapık fırkalar, (Onlar, iman edip salih amel işlediler) mealindeki (Rad) suresinin 29.âyet-i kerimesini delil gösterip, (Amel imanın parçasıdır) dediler. Halbuki bu ve benzeri âyetler, amelin, imanın içinde değil, dışında olduğunu gösterir. Eğer aksi olsaydı, (ve amilussalihat) sözü lüzumsuz tekrar edilmiş olurdu. Mutezile fırkasının [ve vehhabilerin], günah işleyenlerin ebedi Cehennemde kalacağını söylemesi yanlıştır. Çünkü hadis-i şerifte, (İkrar ettiği şeyi, inkâr etmeyen, kâfir olmaz) buyuruldu. Günah işleyen, tasdik ettiği imanın esaslarını inkâr etmiş olmaz. Ahirette yalnız imansızlara şefaat edilmez. Bu da, şefaat edilen günahkârların kâfir olmadığını gösterir. Hadis-i şerifte, (Büyük günah işleyenlere şefaat edeceğim) buyuruldu. Ebüdderda hazretleri, (Ya Resulallah, zina ve hırsızlık eden de, şefaate kavuşacak mıdır?) diye sual etti. Cevabında, (Evet zina ve hırsızlık edene de şefaat edeceğim) buyurdu. İman ile ölen herkes, er geç Cennete girer.

Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:
(Şirk üzere ölmeyen her mümine şefaat edeceğim.) [Bezzar, Hakim, Beyheki]
(Zina etmiş, hırsızlık yapmış, içki içmiş mümin de Cennete girer.) [Buhari]

(Kalbinde zerre kadar imanı olan Cehennemde kalmaz.) [Buhari]
(Büyük günah işleyen her mümine şefaat edeceğim.) [Nesai, Tirmizi]
(İmanla ölen günahkârlara şefaat edeceğim.) [Buhari, Müslim]

Günahkâr mümin, cezasını çektikten sonra, Cennete girer. (Zina edenden, içki içenden iman çıkar) hadis-i şerifi, günahkârların kâmil mümin olmadığını bildirmektedir. (İman, kalb ile tasdik, dil ile ikrar ve azalarla ameldir) sözünün manası şudur: İnsanda iman, vücuttaki baş gibidir. El kol gibi uzuvlar da ameller gibidir. Elsiz, kolsuz insan olursa da, başsız insan olmaz. Normal bir insan tarif edilirken, bütün azaları ile tarif edilir. Yani bazı azaları eksik olsa bile insan yine insandır. Bunun gibi, kâmil mümin tarif edilirken, amel de dahil edilmiştir. Eli ayağı kesik kimseye (yaşayan ölü) dendiği gibi, büyük günah işleyene de, kâmil mümin değil manasına "mümin değildir" buyurulmuştur. (İhya)

Şarap içeri, iman dışarı mı?
Sual: İslam Ahlakı kitabında, Hazret-i Osman’ın, "Allahü teâlâya yemin ederim ki, bir kimse, şarap içerken, iman o şaraba der ki, ey melun dur, ben çıkayım da ondan sonra sen gir" dediği bildiriliyor. Bir de bu anlamda hadis-i şerifler de var:
(İnsan, mümin olduğu halde içki içemez.) [Nesai]
(Şarap içenin imanı, gömleğin sırttan çıktığı gibi çıkar.) [Hakim]
(İçki ile iman, bir arada bulunmaz, biri, diğerini uzaklaştırır.) [Beyheki]
(İçki içenin kalbinden iman nuru çıkar.) [Taberani]
Sualim, şarap içenin imanı çıkıyor mu, yani kâfir mi oluyor?
CEVAP
Hayır. Dinimizde amel imandan parça değildir, yani şarap içen veya başka günah işleyene kâfir denmez. Amel imandan bir parça olsaydı, her günah işleyen kâfir olur, hiç müslüman kalmazdı. Hatta (amel imandan parçadır, günah işleyen kâfir olur) diyen sapıklar da, müslüman olamazdı. Çünkü masum yani günahsız olmak Peygamberlere mahsustur.

İmam-ı Rabbani hazretleri buyuruyor ki:
İmam-ı a’zam hazretleri, "Mümin büyük günah işlese de imanı gitmez, kâfir olmaz” buyurdu. Günahı çok olan bir mümin, tevbesiz ölmüş ise, Allahü teâlâ dilerse, günahlarının hepsini affeder, dilerse günahları kadar azap eder; fakat sonunda yine Cennete koyar. Ahirette kurtulmayacak olan yalnız kâfirlerdir. Zerre kadar imanı olan kurtuluşa erer. (2/67)

İmam-ı Gazali hazretleri yukarıdaki hadis-i şerifleri açıklarken, (Kâmil iman sahibi içki içemez, içenin imanı zayıftır) buyuruyor. Bir hadis-i şerif meali de şöyledir:
(Cebrail aleyhisselam, “Allah’a şirk koşmadan ölen her Müslüman Cennete girer” dedi. Ben “hırsızlık ve zina etse de mi?” dedim evet dedi. Bunu üç kere sordum. Evet şarap içse de, Cennete girer dedi.) [Buhari, Tirmizi]

Not: Geniş bilgi için Vehhabilik maddesinde (Her günah işleyen kâfir mi?) kısmına bakınız.[/color]

dinimizislam.com[/size]

3 yorum

Amel imandan parça değildir

[quote="EbaZerr"]

Sahabeler hicbir amelin terkini kafirlik saymazlardi, Namazin terkini kafirlik sayarlardi.


[/quote]

evet sahabeler hiçbir amelin terkini kafirlik saymazlardı (işte bu amelin imandan bir cüz olmadığını gösterir.) namzın ise terkini değil inkarını kafirlik sayarlardı. sahih akaid ve fıkıh kitaplarının tamamında hüküm böyledir.
iman amelden bir cüz değildir.
bknz. akaidi nesefi (ömer-i nesefi hz.)/şerhi akaid

ayrıca fıkh kitaplarından molla hüsrev hz.'lerinin "dürer" ismli eserinin 1. cild namaz kitabı bahsinin konuyla alakalı bölümünün arapçasını ve türkçe mealini veriyorum.
"ve tarikuha amden mecaneten fasikun"
namazı bilinçli terk eden fasık (günahkar) olur.
"ve münkiruha kafirun"
o namazı inkar eden ise kafirdir.

sonuç: ehli sünnet akidesince iman amelden bir cüz değildir. dolayısıyla amelleri bilinçli terk eden fasık inkar eden ise kafir olur.

ayrıca "dilbeste" nin yazdığı gibi vehhabilik fırakı dalle den olup ehli sünnet dışıdır. zaten kendileri sünneti inkar ettiklerini açık açık ifade ediyorlar. bu hususla ilgili kaynak göstremeye gerek yok. hacca gitmiş herhangi bir kimseye sorduğunuzda bilgilenebilirsiniz.
birde bu site ehli sünnet çizgisinde olanlara hitap ediyor. inanmıyorsanız veya hala tatmin olamadıysanız fazla söze hacet yok!

17.09.2007 - taip

Amel imandan parça değildir

EbaZerr;

Yazdıklarınızı neye göre yazdınız? Yazılanların sizi tatmin etmemesi yanlış olması anlamına gelmez...

Biliyorsunuz ki İslam'da 4 hak mezhep var ve Vahhabilik hak mezhep değil!

Vahhabilik;
Selefi'lik iddiası içinde kamufle edilmiş, sarılıp sarmalanmış bir "Mücessime" sempatizanlığıdır. Suudi Arabistan'dan kaynaklanmaktadır. Orada tahsil görmüş bazı kimseler tarafından veya bu işin çığırtkanları vasıtası ile İslam aleminin birçok beldesine sıçramıştır. [i](Mehmed Emre, Fetvalar)[/i]

[b][color=red][size=16px]Bütün alimlere göre; namazın farz olduğuna inanan fakat namaz kılmayı hiç istemeyenler kafirdir.[/b][/color][/size]

Hanefilere göre; namazın farziyetini inkar eden küfre girer, tembellikten dolayı terkeden ise küfre girmez ve öldürülmez. Fakat fasıktır. Namaz kılıncaya kadar hapsedilir ve kan akıncaya kadar dövülür.

[b]Delilleri:[/b]

1 -Rasulullah (s.a.s) şöyle buyurdu:

«Müşriklerle «La ilahe illallah» deyinceye kadar savaşmakla emrolundum. Bunu söylediklerinde kanlarını ve mallarını benden korumuş olurlar. Allah'ın hakkı bundan müstesnadır.» [i](Buhari, Müslim)[/i]


2 -Abdullah b. Mesud'dan rivayete göre Rasulullah (s.a.s) şöyle buyurmuştur:

«La ilahe illallah Muhammedun Rasulullah» kelimesine şehadet eden müslümanın kanı ancak şu üç şeyden biriyle helal olur.

-Allah'ın öldürmeyi haram kıldığı bir nefsi öldürmek,

-Evli olduğu halde zina etmek,

-İslam cemaatini bırakıp dininden dönerek mürted olmak. [i](Buhari, Müslim)[/i]

Fıkıh kitaplarımızda bir ölüye cenaze namazı kılınabilmesinin şartları sayılırken birinci olarak müslüman olması zikredilir. [i](Tahtavî, 479; M.Zihni, Nimet-i Islâm, 532)[/i] "Amel imandan bir cüz olmadığından." yani ibadet ve hayır adına hiç birşey yapmayan birisi dahi Allah'a ve Rasulüne eksiksiz inanmakla müslüman olacağından, ölünce namazı kılınır ve müslümanca defnedilir. Yeter ki, müslüman olduğu bilinsin. Bu yüzdendir ki İmanın tarifini yaparken kalb ile tasdik ifadesinin yanına [b]"dil ile ikrar"[/b] ifadesi de eklenir..

Siz de cevap yazarken altında kaynak belirtin!

30.08.2007 - dilbeste

Amel imandan parça değildir

Verilen cevap beni hic ikna etmedi cunki Ehli Sunnet icinde bu gorusu savunanlarda vardir, vahhabilerde boyle savunuyor vahhabileri karalamak amacli bir yazi olarak goruyorum.

Ve bastaki yazi cok sacma, eger oyle olsa her gunahi isleyen kafir olurdu diye.

Sahabelerden senetle bize sunlarda gelmistir, tasavvufcularin sohbetlerinden de duydum:

Sahabeler hicbir amelin terkini kafirlik saymazlardi, Namazin terkini kafirlik sayarlardi.

daha detaya inersek,

Hanefi mezhebine gore islam devletinde yasayan bir muslumanin mutlak namaz kilmasi lazim, kilmiyorsa uyarilir, hapis edilir kilmamaya devam ederse cenaze namazi kilinir veya kilinmaz...

Selam ve dua ile...

30.08.2007 - EbaZerr

Konular