AKILLI BESLENMENİN MATEMATİĞİ

Prof. Dr. Kenan Demirkol, akıllı beslenmenin matematiğini özetle şöyle anlatıyor:
Toplumlarınşeker tüketiminin artış hızı ile hastalıkların artışı birbirine benziyor. Çünkü;şeker sadece kalorisiyle,şişmanlatıcı etkisiyle zarar vermiyor, doğrudan kimyasal yapısıyla da çok tehlikeli. insan vücudunun şeker almasına ihtiyaç yok. Sağlıklı beslenmede deşekerin hiç yeri yok. Günde 30 gramdan fazla şeker yenirse karaciğerde trigliserite dönüşür. Trigliserit kan yağıdır. Bu hem damar sertliğine, hem de vücudumuzun yağlanmasına yol açar. Bir kutu meşrubatta 35 gram, 200 gram meyvede 30 gram şeker vardır.


Tabiattaki gıdalar sebze ağırlıklıdır. insan eli bir gıda maddesine ne kadar fazla değmişse, o oranda zararlı oluyor. Kaliforniya Valisi okullarda meşrubat satışını yasakladı. Patates cipsinin üzerine, “öldürücüdür” yazısı kondu.


Kolesterol; anne sütünde ve yumurtada bolca var. Demek ki; insanın gelişme döneminde inanılmaz ihtiyacı var. Bir de bakıyorsunuz kolesterol düşmanlığı sarmış ortalığı. ineğimiz merada otlasa, doğru beslense, doymuş yağ asidi sütte ve hayvansal yağda sıfır olacak. Süte kalsiyum açısından ihtiyaç var. Protein bulgur ve baklagilden alınmalı.


Yapay yem üreticileri; “Biz dünyayı nasıl doyuracağız?” yalanıyla, hayvanları meralardan ahırlara çektiler ve bu hayvanlarşeker hastası oldu. Çünkü, pancar küspesiyle, yapay protein yemleriyle, patatesle ve mısırla besleniyor.


Merada beslenen ineğin sütünde omega-3 vardır. Bu ineğin sütünde en büyük antioksidan olan alfaminolimik asit ile insüline benzer büyüme hormonu da vardır. Bu gençlik aşısıdır, bütün hücrelerin kendisini yenilemesini sağlayan maddedir. Doğal süt çok pahalı değil, aradaki fark % 10-15’i geçmez.


Biz ve hayvanımız yeşillikten uzaklaştırıldıkça tek omega-3 kaynağımız doğal deniz balığı kaldı. Diyelim ki; hamsiyi ayçiçek yağında kızarttık, o hamsiden artık bize fayda gelmez. Ayçiçek yağı, soya yağı gibi yağlarla beslenip çok omega-6 aldığımız için artık omega-3’e enzim kalmıyor. Ayçiçek yağı pişirme esnasında maruz kaldığı ısıdan sonra birtakım yapay yağ asitlerine dönüşür. Bunlar da kolesterolü oksitleyerek damar sertliği yapar. Omega-3’ün eksikliği ise, insanlarda şeker hastalığına ve damarların sertleşmesine yol açar.


Zeytinyağı omega-9 yağıdır. Tekli doymamış yağdır ve omega-3’ün emilimine zararı yoktur.


Sağlıklı Yasam