Sigara üzerine bir gençle yapılan diyalog

[color=blue]Sigara üzerine bir gençle yapılan diyalog



Genç: Mehdi olan hocamız, sigaraya haram dediği için, delilimiz çoktur, ama hiçbir delil olmasa da biz sigaraya haram deriz.

CEVAP

Kendiniz deseniz de, bunu bütün Müslümanlara şamil edemezsiniz. Delilsiz konuşmanın vebali büyüktür. Hocanıza Mehdi demeniz de çok büyük bir hatadır. Mehdi’nin hiçbir vasfı onda yoktur. İmam-ı Rabbani hazretleri, Hazret-i Mehdi’nin alametlerinin bildirdikten sonra, (İnsaf etsinler ki, bu alametler, [cahillerin, Mehdi zan ettikleri kimselerde ve] o ölen adamda var mıdır, yok mudur? Geleceği bildirilen Mehdi’nin alametleri meydanda iken, başkalarını Mehdi sananlar, ne kadar cahildir. Allahü teâlâ,onlara, doğruyu görmek nasip eylesin!) buyuruyor. Neyse, Mehdi meselesini sonra konuşalım. Çok delil vardır dediniz. Nedir bu deliller?



Genç: (İsraf haramdır) ve (Kendinizi tehlikeye atmayın) ayetleri kesin delildir. (İsraf haramdır) diye hadis de vardır. Sigara israf ve zararlı olduğu için haramdır. Akıl ve mantık ilmi de bunun haram olduğunu gösteriyor. Mesela İsaguci mantığından örnek vereyim:



Zarar yönünden bakalım:



Dava: Sigara haramdır.

Süğra: Her vücuda zarar veren haramdır.

Kübra: Sigara zararlıdır

Netice: O halde sigara haramdır.



İsraf yönünden bakalım:



Dava: Sigara haramdır.

Süğra: İsraf haramdır.

Kübra: Sigara içmek israftır.

Netice: O halde sigara içmek haramdır.

CEVAP

Bu kıyası hangi İslam âlimi yaptı ki? Âyetlere böyle mana vermek, mantıkla açıklamak, hangi mezhepte vardır? Herkes haddini bilmelidir. Yanlış kıyas yaparak, mubaha haram diyerek küfre düşmekten çok korkmalıdır. İmam-ı Rabbani hazretleri buyurdu ki:

Kur'an-ı kerimin tefsiri, Resulullahtan işitildiği gibi yapılabilir. (Kur'an-ı kerimi, kendi görüşüne, anlayışına göre tefsir eden kâfir olur) hadis-i şerifi, bunu bildirmektedir. (1/234)

Yine İslam âlimleri, şu hadis-i şerifi bildiriyorlar:

(Kur'an-ı kerimi, kendi görüşüyle açıklayan, doğru olsa dahi, mutlaka hata etmiştir.) ]Nesai]

Şu halde, (Kur’anda israfın ve zararlı şeylerin haram olduğu bildiriliyor. Sigara da zararlı ve israftır. Sigara da haramdır) diyen kimse müctehid değilse, hata etmiştir. Birinci hadis-i şerife göre küfre düşmüştür.

Her iki kıyasta da, dava yanlıştır. Sigara haramsa niye mantık ilmine vuruyoruz ki? Mesela şarap haramdır. Bu mantık ilmine vurulur mu? (Kübra) olanlar da yanlıştır.

Aynı bozuk mantıkla şu kıyaslar yapılabilir:



Dava: Sigara mubahtır.

Süğra: Mubah haram değildir.

Kübra: Sigara mubahtır.

Netice: O halde sigara haram değil, mubahtır.



Bir kere dava yanlıştır. Sigara mubah diye dava olmaz. Mubahsa veya haramsa zaten mantığa vurmaya gerek kalmaz. Dava, sigara haram mı, değil mi diye olur. İsaguci mantığını bile kullanmaktan âciz olana ne denir ki?



İsraf yönünden bakalım:



Dava: Çikolata haramdır.

Süğra: İsraf haramdır.

Kübra: Çikolata israftır.

Netice: O halde çikolata haramdır.



Yukarıda davalar yanlış olduğu gibi; (Kübra) denilen önermeler de yanlış olduğu için, (Netice) yanlış olmuştur.



Şimdi sigara yerine çikolata koyalım, neticeye bakalım:

Dava: Sigara haramdır = Çikolata haramdır

Süğra: İsraf haramdır = İsraf haramdır.

Kübra: Sigara israftır = Çikolata israftır.

Netice: Sigara haramdır = Çikolata haramdır.



(Kübra) denilen önerme yanlış olduğu için, netice yanlış olmuştur. Sigaranın veya çikolatanın israf ve haram olduğunu kim söyledi? Burada İsaguci mantığının suçu yok. Suç mantık ilmini kullanamayandadır.

Son olarak bir kıyas daha yapalım:



Dava: Memeli hayvanlar uçar mı?

Süğra: Yarasa memeli hayvandır.

Kübra: Memeli hayvanlar uçmaz.

Netice: O halde yarasa uçmaz.

Burada (Kübra) yanlış olduğu için, netice yanlış olmuştur. O halde (Kübra) denilen önermenin doğru olması şarttır. (Kübra) denilen önermelerinize, sigara israftır diye yanlış koyduğunuz için netice yanlış oluyor.



Genç: Sigara zararlı ve israftır, o halde sigara haramdır.

CEVAP

Bu kendi kıyasınızdır. Hiçbir âlimin böyle kıyası yoktur. İslamiyet, böyle indî kıyasları reddeder. Kıyası ancak müctehid yapar. Bu iş size, bize düşmez. Bir insan, çok iyi otomobil kullansa; fakat ehliyeti yoksa kaza yapmasa bile cezalanır. Sizin kıyasınız, tamamen indi ve şeytanidir. Buna rağmen doğru olsa bile müctehid olmadığınız için, İslam âlimlerinden nakil yapmanız gerekir. İslamiyet akıl dini değil, selim akla uygun nakil dinidir. Akıl Şiilerde hüccettir. Sözleriniz, kıyasınız tamamen akla mantığa dayanıyor. İlmi hiçbir kıymeti yoktur.

İlmi kıymetinin olması için, falanca âlim, mesela İbni Abidin hazretleri, Mevlana Halid-i Bağdadi hazretleri sigaraya haram dedi demek gerekir. Böyle denmedikçe hiç değeri olmaz.

Biz kıyas yapmıyoruz, aklen de söylemiyoruz, tamamen nakle dayanıyoruz.

Seadet-i Ebediyye’de deniyor ki:

(Şeyhul İslam Ebülbeka, Ahmed bin Ali Hariri, İsmail Meraşi, kadı Abdürrahim, Ganim bin Muhammed Bağdadi, Şeyhul İslam Behai, Muhammed Tarsusi, Muhammed Kehvaki, Mısır âlimlerinden Yusuf Decvi ve Muhammed bin Abdülbaki Zerkani, allâme Abdülgani Nablusi, Abdürrahman bin Muhammed İmadi, âllame Ali Echüri, Mahmud-i Samini, Osman Bedreddin, seyyid Abdülhakim efendi ve büyük âlim, veliyyi kâmil Mevlana Halidi Bağdadi’nin buyurdukları gibi, zarar ve alışkanlık yapmayacak kadar az içilen tütüne, haram ve mekruh demekten sakınmalı, kesesine ve sıhhatine zarar vermeyecek kadar az içenleri fâsık, günahkâr bilmemelidir.)

Bu İslam âlimleri tütüne haram demiyor. Bu âlimlerin hocanız kadar ilimleri yok mu idi? Hocanız kadar takva ehli değil miydi? Kıyas yapmaktan aciz miydiler?

Hanefi fıkhının en büyük âlimlerinden olan İbni Abidin hazretleri de, sigaraya haram demiyor. Âlimlerin söylemedikleri şeyi söylemek, çok tehlikelidir Çünkü harama helal demek insanı küfre soktuğu gibi, mubah olan bir şeye de haram demek insanı küfre sokar, kâfir yapar. (Cahil küfre düşmekte cesur olur) buyuruluyor. Kendi görüşümüzü değil, İslam âlimlerinden nakil yapmak gerekir.



Genç: Bugün bütün dünyanın çoğu, sigaranın zararlı ve israf olduğunu söylüyor. Çoğunluğun yanılması mümkün müdür?

CEVAP

Çoğunluğun içinde İslam âlimi yoksa kıymeti olmaz. İnsanların çoğuna uyan zarardadır. Çünkü Kur’an-ı kerimde mealen buyuruluyor ki:

(Yeryüzündeki insanların çoğuna uyarsan, seni Allah yolundan saptırırlar.) [Enam 116]



Genç: Sigara israfın tarifine uyduğu için, sigaraya haram diyoruz.

CEVAP

Sigaranın israfın tarifine uygun olduğunu sadece siz mi biliyorsunuz? İslam âlimleri niye bilemedi ki? İslam âlimi israfı bilemezse başka kim bilir ki? Dini bize onlar bildirdi. Sigara israf olduğu için haram diyen bir tek İslam âlimi var mı? Ama siz diyorsunuz ki:

İsraf haramdır.

Sigara israftır.

Öyleyse sigara haramdır.



Bu mantığı hiçbir İslam âlimi bilemedi de, onun için mi sigaraya haram değil dediler?

İsraf âyetini İslam âlimleri bilmiyor muydu? Siz israf âyetinden, sigaranın israf olduğu için haram olduğunu söylüyorsunuz. O âyet yeni mi indi de, İslam âlimleri bilmiyordu?



Genç: Haram olan bir şeyin azına helal denmez. Mesela şarap haramdır azı helal olamaz. Sigara da böyledir.

CEVAP

Dikkat edin, sigarayı şarapla mukayese ediyorsunuz. Allah saklasın, ne taassup bu… Şarabın damlası haramdır, ama ömründe bir tek sigara içen kimseye haram işledin demek koyu cehaletin veya taassubun bir alametidir.



Genç: Sigara tedrici olarak ölüme götürdüğünden intihardır.

CEVAP

Hangi İslam âlimi böyle benzetmeler yaptı ki? Şarapla mukayese etmek, intihar demek hangi din kitabında yazıyor ki? İndî görüşlerin dinde yeri olur mu hiç? Harama helal diyen gibi, mubaha haram diyenin de tecdid-i iman yapması gerekir.



Genç: Sigaranın zararlarını inkâr mı ediyorsunuz?

CEVAP

Sigaranın zararı inkâr edilir mi hiç? Bunu sormak bile lüzumsuz. Seadet-i Ebediyye’de sigaranın zararları yeteri kadar bildiriliyor. Kahvedeki kafein, çaydaki tein çok alınırsa insanı öldürür; ama az kahve veya çay içmeye, şaraptan kötü denmez. İslam âlimleri, (Nikotin çok zehirli bir maddedir; ama azı zararlı değildir) buyuruyorlar.



Genç: Her zehrin faydası da olur, ama faydasız olarak yaratılan tek bitki tütündür.

CEVAP

Nikotinin öldürücü zararları yanında güldürücü faydaları da vardır.

Bugün fen, nikotinin hafızayı kuvvetlendirdiğini keşfetmiştir.

Nikotinin faydası

Hafızanın yeniden kazanılmasını amaçlayan başarılı araştırmalardan biri de Harvard Üniversitesi’nde yapıldı. Nikotinin beyni nasıl etkilediğini araştıran bilim adamları, nikotinin hafıza merkezindeki beyin hücrelerini uyardığını keşfetti. Bu beyin hücreleri aynı zamanda hafıza kaybını da engelleyen proteini üreten beyin hücreleriydi. Nikotinin uyardığı hücreleri ayıran bilim adamları, aynı uyarılmayla hafıza kaybını önlediklerini keşfetti. (Newsweek)



Diğer kullanıldığı yerler:

Tütün yaprağından hazırlanan infüzyonlar (% 1'lik) vücut parazitlerine karşı kullanılır. Nikotinin sülfat tuzları tarımda böcek öldürücü olarak, yaprakları keyif verici olarak kullanılır. Ayrıca tütün yaprağı fermente edilerek kokulandırılıp, enfiye adı verilen keyif verici ve aksırtıcı bir ürün elde edilir. Tütün tohumları yağ bakımından da zengindir. Tütün yağı boya ve sabun sanayisinde kullanılır. (Wikipedia)



Sigaranın zararları eski âlimlerce bilinmiyordu da, hocanız, zararını nereden bildi de sigaraya haram dedi?

Genç: Hocamız, sadece fetvaya değil, takvaya uyar, ince eler sık dokurdu. Tarikat ehli, şüpheli şeylere, haram muamelesi yapar. Onun için hocamız, sigaraya haram demiştir.

CEVAP

Eğer sigaraya bu sebepten haram demişse, hocanızın çok cahil olduğu açıktır. Şüphelilerden kaçmak ayrı, şüpheliye haram demek ayrıdır. Hazret-i Ömer, (Harama ve şüpheliye düşerim korkusuyla yetmiş helalden el çektim) buyuruyor. Helalden el çekmek ayrı, helale haram demek ayrıdır. El çekmede takva olur; ancak helale haram demek küfür olur. Her tarikat lideri, el çektiği şeylere, mekruh veya haram derse, ortada din mi kalır? Siz hocanızı överken, onu küfürle suçlamış oldunuz.

Peki, sigaraya mubah diyen tarikat ehli, hocanız kadar tarikatçı değil miydi? İçlerinde evliya zatlar yok muydu? Onlar şüpheli şeylerden mekruhlardan israftan kaçmazlar mıydı? Niye sigaraya haram demediler? Demek ki, hocanızın sigaraya haram demesi, tarikatçı olduğu için değil. (Sigara israftır, israf haramdır, o halde sigara haramdır) fasit mantığıyla hareket ettiği içindir.



Genç: Sigaranın zararı 20 yıldır biliniyor. Onun için eski âlimler sigaraya haram dememiştir.

CEVAP

Peki, Bursalı İsmail Hakkı hazretleri 300 yıl önce sigaranın zararını nasıl bilip de haram dedi?

Genç: O, tasavvuf ehli büyük bir evliya olduğu için haram demiştir.

CEVAP

Sigaranın zararı, diğer âlimlerce ve diğer mutasavvıflarca bilinmediği halde, bu âlim nasıl olmuş da bilmiş ki? Bütün ulema ve evliya zatlar zararını niye bilememiş de haram değil demişler? İşin doğrusu Seadet-i Ebediyye kitabında şöyle bildiriliyor:

İsmail Hakkı hazretleri, ilk zamanlarında tütünün haram olduğunu yazmıştı. Çünkü sultan Murad, tütün içmeği yasak etmişti. İçen öldürülüyordu. Bu âlim, tütünü değil, tütün içmeyi, idama sebep olduğu için haram demişti. Hükümet, tütün yasağını kaldırdıktan sonra, yazdığı kitabında, tütünün haram olmadığını bildirmiştir. Mütercim fakir, Bursa’da Orhan kütüphanesinde tütüne mubah dediğini bildiren bu kitabını gördüm.

İbni Abidin hazretleri buyuruyor ki:

Her mubah fiili, kocası emrettiği zaman o işi yapmak kadına vacib olur. Nasıl ki sultanın emrini tutmak millete vacib olduğu gibi. Kokusu eziyet veren sarımsak, soğan gibi şeyleri yemekten men edebilir. Bundan şu hüküm çıkarılır ki; tütün kokusundan hoşlanmazsa, karısını tütün içmekten de men edebilir. (Redd-ül muhtar)



Genç: Bir kimse namaz kılmasa da, sigara içmiyorsa, o kıymetli birisidir. Namaz kılan kimse, sigara içiyorsa haram işlediği için onun hiç kıymeti yoktur.

CEVAP

Evet, zihniyetinizi açıkladınız. Böyle söylemek namazı önemsememek anlamına gelir. Maazallah küfürden korkulur. Tütün düşmanlığı, sizi böyle küfre kadar sürüklüyor. Taassubu bırakıp insafla düşünmek, eski âlimleri cahillikle suçlamamak lazımdır.



Genç: Sigaraya mubah diyen âlimlerden hangisi kimyager, hangisi tabip, hangisi eczacı veya araştırmacıdır? İçlerinde bir tek fen adamı var mıdır?

CEVAP

Sigaraya mubah diyenlerin içinde fen adamı vardır. Hocamız, din adamlığı yanında aynı zamanda fen adamıdır. Çünkü tıpta da okudu, kimyagerdi, Türkiye’nin ilk yüksek kimya mühendisi idi, eczacı idi, araştırmacı öğretmen idi. Seadet-i Ebediyye kitabını binlerce kitaptan araştırarak hazırladı. S. Ebediyye’deki bilgiler ve kaynaklar bunun canlı ispatıdır, inkârı mümkün değildir.

Kimyager mi dediniz evet dedik, fen adamı mı dediniz evet dedik, eczacı mı dediniz evet dedik, araştırmacı mı dediniz evet dedik. İlaçlar üzerinde çalışması, eczacılığı meşhurdur. Ayrıca buluşları da vardır.

1936’da, organik bir cisim keşfetti. (Fenil-siyan-nitro-metan metil esteri) isminde bir sentez yaparak, bunun her molekülü içinde 21 adet atom bulunduğunu tespit etmiştir.

Arabî ve Farisi lisanlarının yanında Fransızca ve Almanca da bilen bir fen adamı idi.

Bunları fen adamı var mı diye sorduğunuz için bildirmek zorunda kaldık. Bilmeden yok dediniz. Artık bunu nasıl tevil edersiniz bilemeyiz.

Salahiyetli bir din adamı ve yetkili bir fen adamı olan hocamız, Sigara hakkında yeterli bilgiyi vermiştir. Bizim ilave edecek bir şeyimiz yoktur.





Dinimiz İslam Mail Grubu

[/color]

1 yorum

Sigara üzerine bir gençle yapılan diyalog

Hasbinullahi nimelvekill... :shock:

Aman Allahim! :(

10.02.2008 - MathmadX

Konular